One step at a time. 一步一步来。

禧言禧语深深说

觉得自己稚嫩得可以,像初生一样学着呼吸。一笔一线,一字一句,一图一相,叙说生活,也细说你我。

禧言禧语,深深说。

2012年9月27日星期四

食深深记(七)深深禧语




Complicated things going around, a mixture of simplicity to keep my mind in peace, just for the moment.Feeling relieve in those cutting, cooking, boiling and tasting.We ain't messing around, being unconsiderable and rebellious,when given a 
chance,even when it's a slight one,we would just try to fight for what we think is best, as long as we try to voice and try to get, whatever results it may be, all worth trying, coz we're doing what's right. Just want to get a fair and serious run,some more discussion, some more considerations, some more plannings, a fruitful result and experience for all.Not just doing it for the sake of doing it.Ehm,have to improve my time management.

一个小时的午觉不愿醒来,还好被两个朋友的急电叫醒。在沙发上倒躺,这行政企划人际学习剪不断理还乱。忽然很颓。拿了饭锅到院子里刮好洗净,嗯,不行,心情和精神很糟糕。玲已经准备了一桌子的食材,包菜萝卜木耳葱蒜鸡蛋。为了省钱,吃了好几天的青菜萝卜,实在乏味。到厨房柜子里拼命寻找,想从一些被遗忘的食材里找出别样的味道。结果做出了两道小菜—— 炸江鱼子炒辣椒粉和冬菜焖金针花加糖。玲不说我没察觉,潜意识里,想妈妈了。那是我妈她妈妈母亲们的拿手小菜。有时那些说不出口的忧愁和思虑,都寄托在相思的慰藉里了。加油,没什么是过不去的。我的月亮不在了,找不到星星,我就要成为太阳。成为太阳……:)然后我要记住一些人的笑容,记得给他们画上笑容。


27/09/2012

没有评论:

发表评论